söndag 30 april 2017

nivå 4 Kärlek och medkänsla

Kärleken innebär att öppna upp omfamningen till sig själv.
Inte till ego; jag, jag, jag och så jag, bara jag ...

narcissism
psykopati

Allt är gott som går dennes väg.
Om det går emot så finns inga medel att sky för att det ändå ska gå i den grandiosa individens planerade väg.
Om detta inte är möjligt, om någon trots hot konstrar finns straffet.
Om detta handlar boken "Så som i himlen så på jorden", som beskriver nivå 4.
Innehållet i storyn visar tydligt på nödvändigheten av att inkludera självet i kärleken.

För att förstå psykopatens eller narcissistens lidande måste dess väg följas en bit och för att kunna komma till insikten att det ingen skillnad är mellan onda eller goda, mellan dig eller någon annan. Detta för att nå förlåtelsens kärna och det som kallas medlidande, empati med de som gör onda handlingar. Men, svaret är obönhörligen att dra sig bort från dennes väg i kärleken till den egna existensen och dess fortsatta existens.

Att älska
Villkorslös kärlek

Med betoning på nödvändigheten av att inte älska så mycket att individen förgör sig själv. Det är ingen kärlek att bli offer, bli martyr. Kärleken inkluderar självet hos den som älskar.

I medkänslan innefattas allt levande. Kärleken till livet, till naturen, till växter, till djur, till berg, till hela planeten.

Jag är värd kärlek.
Jag är värd att älskas.
Du är värd kärlek.
Du är värd att älskas.

Min stråle på jorden är unik.
Den är där för att skina ihop med alla andra strålar.
Vi besitter alla möjligheten till kärlek för
vi befinner oss i kärlekens omfamning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar