måndag 22 maj 2017

nivå 6

När kreativiteten har kommit till uttryck i en individuell medvetenhet kan personen frigöra sig från det manipulativa spel som förekommer i den omedvetna sexualiteten på nivå 1 och nivå 2. Individen är medveten och kan ta ansvar för sin sexualitet. Det är början till det som kallas tantrisk sexualitet. Om detta handlar del 3 i "Sexualitetsprincipens" serie. Boken har fått titeln "Som i en dröm av ljus". På nivå 6 förenas kropp med själ och sexualiteten blir en väg till andlig mognad. I en sådan relation möts parterna som jämlika. Då de är mycket nära varandra andligen och mentalt är det som om de cirklar runt det andliga bergets topp när de vågar uttrycka sin känsla och visa sin sårbarhet.

Nära toppen av berget går vandringen sakta och så gick det till på min färd mot bergets topp. Svaret fanns inte att söka ute i världen, så jag började reflektera över mitt liv och de människor som omgav mig. Jag såg mer och mer. Jag stod på toppen av mitt eget berg och såg min vandring uppför berget och någonstans slöts cirklar då det blev som att komma hem.

Alla könen är ansvariga för den intrassling och maktobalans vi har på jorden och som gör att vi har så många svåra problem att brottas med. Vi kan inte skylla ifrån oss på någon, fördöma någon. Vi kan enbart ta ett stort ansvar för vår egen moraliska existens och på så vis skapa en förändring. Förövarna är också frivilliga offer om vi vill uttrycka oss i de termerna.

Böckerna som ingår i serien är:

"Lisas bok"    1700-talet
"Erikas bok"  1800-talet
"Mias bok"    1900-talet
"Så som i himlen så på jorden" 2000-talet
"Sprickor i isen"                        2000-talet
"Som i en dröm av ljus"            2000-talet

Böckerna ska gå att läsas separat i valfri ordning, men det finns kopplingar mellan samtliga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar