söndag 24 juni 2018

Sexuella övergrepp

Jag har utsatts för så många övergrepp att min kropp har blivit extremt kännande. Det behöver inte vara en man som framkallar reaktionen i mig. Det har varit kvinnor i min närhet som stått för de flesta och värsta psykiska övergreppen på min existens. Min slida talar och hänger då någon gör ont mot mig. När jag får klarhet i vem det är, vad som pågår släpper det och underlivet återställer sig i ett skick så att jag kan fungera.

Ofta är det riktade övergrepp i tanken från en starkt egocentrerad individ där jag som människa inte har ett värde. Jag respekteras inte i kön, i åsikter, i ålder, i kunskaper. Jag saknar helt enkelt ett värde för den människan och min kropp fångar upp dessa tankegångar, känslor, handlingar och ord.

Slidframfall. Kanske som en läkningsprocess av tidigare övergrepp för att jag ska bli medveten om de sexuella övergrepp som sker. I mitt fall har både män och kvinnor utsatt mig för detta obehag. I mitt fall kommer det inte av att jag fött tre barn arton år tidigare.

Med den här framfallstakten kommer jag inför mig själv bli metooexpert. Det är verkligen inte enbart våldtäkter som är sexuella övergrepp. Kanske står det klarare då jag redigerat klart hela Sexualitetsprincipens serie.

Jag vill känna för det är där min kunskapskälla finns.

Det går att sätta in ett mekaniskt stopp, en ring i en kvinnas slida. Då känner hon inte framfallet och heller inte då någon gör ett övergrepp på henne, det vill säga minskar hennes värde. Då blir det bara att tuta och köra, fortsätta med att le glatt och låta strukturer fortleva.





















Akvarell och foto: Marie Torebring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar