söndag 14 januari 2018

Kollektion, Relationer

Relationer

Att återanvända text, material ... Här kommer en text till en av smyckeskollektionerna som hör till boken "Så som i himlen så på jorden";

Individer i grupp eller ansikte mot ansikte. Grunden till goda relationer ligger i att ha en god relation till sig själv. Vi flyr ensamheten för att slippa känna efter, Vem är jag? Vilken är min plats på jorden?

Genom relationer formas vi som människor.
I grupp kan vi känna trygghet och glädje. Delad glädje är dubbel glädje.

Vi bär och bärs av andra till livet, genom livet, ur livet.

Jo så kort text är det ...
Om du förstår dig själv kan du bättre bidra till en relation, ha tolerans, förståelse, känna med, stötta och distansera dig då det behövs.

Att ta från någon annan för att fylla igen mina egna hål sysslar jag inte med. Egoism har aldrig varit min grej.

Andra människor kan vara speglar där du får fatt på dig själv. Aha, det där är mig själv som jag  irriterar mig på, istället för att tänka och säga "Du är ...", projektioner. Jag tycker projektioner är ett flyktbeteende för att slippa ta tag i sina egna problem.

Så goda relationer bygger på självkännedom, är respektfulla, innehåller tolerans och medkänsla.




















foto: Marie Torebring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar