söndag 16 september 2018

Det är bara ett klick iväg

Det är bara ett klick iväg.

👍💗💙💚💛💜

Thumbs up, likes, gilla

True
Klick, klick
och ännu ett litet klick

Hur hamnade du på den sidan?
Hur kommer du tillbaka?
Kan du gå tillbaka?

I klickandets värld kan du klicka dig runt i timmar.
Spendera tiden.
Spendera livet.

Krasst, som jag ser det så blir jag inspirerad av all vacker konst och alla vackra foton jag ser.
Dessa kickar igång min egen skaparfantasi. Idéerna poppar. Det gäller att spara en del tid till att förverkliga några av idéerna.

Kan tiden sparas? Lev i nuet uppmaningar dyker upp titt som tätt på Instagram. En något underlig uppmaning som jag inte helt begriper. Om du koncentrerar dig, fokuserar är du alltid i nuet. Människor planerar inte sina klick. Idag får jag bara klicka tio gånger, typ. Vad är nuet? Hur många sekunder är det?

Till nästa gång kan du fantisera kring; "I det enkla bor det vackra".















foto: Marie Torebring

Fjärås bräcka. Likadan bild dök upp på Instagram så jag kunde ha besparat mig besväret med att ta mig dit och stannat hemma i soffan och bara fortsatt mitt klickande. 

Eller så kunde jag ha ansträngt mig lite mer och fotat något annat, och det gjorde jag också ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar