måndag 10 september 2018

Medan du väntar


Jag har i några års tid samlat på ord och uttryck som dyker upp i min hjärna. Tänker nu introducera några av dem i bloggen. Först ut är "medan du väntar". Texten runt orden fyllde jag i då vi väntade på valutgången.

Medan du väntar springer livet iväg.
Vad fyller du din väntan med?
Är det nya önskningar eller står du still i vanmakt och undrar för att senare ställa dig frågan vart livet tog vägen?

Väntan är tålamodets konst. Är väntan innehållslös? Är livet stillastående?

Gårdagens ordspråk i min kalender löd, "Den som är rädd för förändring är också rädd för livet."

Förändring är flöde. Livet är flöde och förändring och kan översättas med evolution eller kreativitet, att skapa. I förändringen sker uppbyggande processer och nedbrytande aktivitet samtidigt. Något gammalt lämnas för att ge plats åt något nytt spännande.

Stanna upp och notera vad som flödar.
Vad har du satt igång?
Vad har du lyckats åstadkomma?
Vad har du lämnat bakom?
Vart vill du nå?

Gå dit!
Se målet!
Visualisera det! Tänk på det! Känn in det!

Då är du redan på väg dit, till ditt mål.
Låt sen tiden verka för dig.
En dag sammanstrålar allt.

Vissa mål är enkla att nå och uppfylls samma dag, andra tar flera år att nå.
Tålamod. Dela upp de stora målen till delmål så blir den långa, tunga vägen inte så svår och kämpig.

Glöm inte att skratta. Ha roligt medan du går, förflyttar dig, väntar.

Till nästa gång kan du skriva på, "Det är bara ett klick iväg".

Skicka gärna in ditt bidrag!

Ha det!! Ta det! Greppa ditt mål!! Fastna inte i drömmarna, i väntan!






















foto; Marie Torebring

Nu har jag en liten ek på gång i en planteringskorg. Tusen år ...
Björken jag planterade i en kruka växte snabbt på höjden. Ibland går det fortare än man tror.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar